SEO test alena-pumprova.cz
Testovaná URL: https://alena-pumprova.cz/
Datum SEO analýzy: sobota, 7. 12. 2024, 2:32
Dosažené SEO skóre90 %
Analýza <head>
Alena Pumprová - Hlavní stránka
Délka: 31 znaků
Title tag by měl obsahovat mezi 20 a 70 znaky (včetně mezer). Ujistěte se, že v titulku jsou ta nejdůležitější klíčová slova. Ujistěte se, že každá stránka v rámci celého webu má unikátní titulek.
Ahoj, jmenuji se Alena Pumprová mám a sdílím svou cestu k marketingu, fotografování a programování webových stránek pomocí HTML a CSS. Přidejte se ke mně!
Délka: 154 znaků
Meta description by měla obsahovat mezi 70 a 160 znaky (včetně mezer). Pomocí Meta descriptions ovlivňujete, jak bude stránka zobrazena ve výsledcích vyhledávání.
Ujistěte se, že každá vaše stránka na webu obsahuje unikátní popis, který přímo souvisí s obsahem dané stránky. Součástí tohoto popisku by měla být nejdůležitější klíčová slova (která se následně ve výsledcích vyhledávání jeví jako tučná).
Dobrý popis funguje jako reklama a měl by tedy obsahovat jasný vzkaz, kterým maximalizujete počet prokliků na váš web. Kvalitu všech popisků si můžete zkontrolovat v Nástrojích pro webmastery.
Alena Pumprová
Google ani Seznam.cz nezohledňují klíčová slova ve výsledcích vyhledávání.
Vzhledem k tomu, že do tohoto meta tagu byla často vkládána klíčová slova, která nesouvisela s obsahem, vyhledávače před mnoha lety opustily od jeho načítání.
index, follow
Pomocí tohoto meta tagu sdělujete vyhledávačům, zda mají aktuální stránku uložit či přeskočit. Dále také může omezit procházení odkazů ve stránce.
Výchozí hodnoty jsou index, follow
(stejné jako all
) a není třeba je blíže určovat. Vyhledávač Google rozumí následujícím hodnotám (při určování více hodnot je oddělte čárkou):
noindex
zabraňuje indexování stránky (více info)nofollow
zabrání Googlebotu sledovat odkazy z těchto stránek (více info)nosnippet
zabrání tomu, aby byl ve výsledcích vyhledávání zobrazen úryvek (více info)noodp
zabrání použití alternativního popisu ze služby ODP/DMOZ (více info)noarchive
zabrání Google zobrazovat pro stránku odkaz Archiv.unavailable_after:[date]
umožní vám určit přesný čas a datum, kdy se má přestat s procházením a indexováním dané stránky.noimageindex
umožní vám určit, že nechcete, aby se vaše stránka zobrazovala jako odkazovaná stránka pro obrázek ve výsledcích vyhledávání Google. (více info)none
je ekvivalentní knoindex, nofollow
.
utf-8
Vyplněním znakové sady předejdete problémům se zobrazováním napříč prohlížeči a regiony. Doporučujeme používat kódvání utf-8, které je nejuniverzálnější.
čeština
Jazyk, který je uvedený na webu, musí odpovídat jazyku použitému v obsahu.
width=device-width, initial-scale=1.0
Určuje zda se jedná o responzivní web. Responzivní weby jsou moderní způsob, jak uživatelům mobilních zařízení zpříjemnit procházení webových stránek. Google ve vyhledávání upřednostňuje weby optimalizované pro tablety a mobily.
Výborně, ikona existuje.
Favicona vylepšuje viditelnost vaší „značky“. Význam má především při ukládání do záložek.
Favicona ve vysokém rozlišení, která se zobrazuje na zařízeních Apple. Je možné odesílat ve více velikostech.
Alena Pumprová
V této položce by měl být uveden autor obsahu stránky.
HTML5
HTML 5
Určuje podle podle jaké normy je vytvořen zdrojový kód webových stránek. Uvedení správného Doctype napomáhá korektnímu zobrazení stránek.
Pro správné zobrazení na všech zařízeních (včetně mobilních telefonů a tabletů) doporučujeme používat moderní HTML5. HTML5 se masově rozšířilo v roce 2014.
Webová stránka obsahuje záhlaví.
V dokumentu je dobré označit sekci se záhlavím. Vyhledávač tak snáze určí obsahovou část stránky.
Webová stránka obsahuje zápatí.
V dokumentu je dobré označit sekci se zápatím. Vyhledávač tak snáze určí obsahovou část stránky.
Webová stránka obsahuje navigaci. Počet: 1
Označením navigace (menu stránek) pomůžete vyhledávačům lépe pochopit strukturu celého webu. U významých stránek pak Google tuto navigaci zobrazuje přímo u výsledků vyhledávání.
9.14 kB
Velikost zdrojového kódu přímo ovlivňuje dobu načtení a zobrazení stránky v prohlížeči. Pokuste se udržet co nejmenší velikost zdrojového kódu především s ohledem na mobilní zařízení.
Nevyznáte se ve výsledcích?
Nerozumíte některým bodům ve výsledcích SEO analýzy?
Zajímá vás některé téma komplexněji a potřebujete více informací?
Zavolejte nám, zodpovíme všechny vaše dotazy!
Nadpisy
Stránka obsahuje hlavní nadpis.
Každá stránka by mělo obsahovat právě jeden hlavní nadpis <h1>
. Text v nadpisu by měl korespondovat s titulkem stránky.
-
<h1>
Kdo jsem -
<h2>
Proč vznikly tyto stránky
Nadpisy na stránce by měly být ve správném pořadí. Nemělo by docházet k přeskakování úrovní např. z nadpisu <h1>
na <h3>
a podobně. Kvalitu uvedených textů a klíčových slov není možné posoudit strojově.
Stránka obsahuje 2 nadpisy.
Text na stránce by měl být správně strukturovaný do odstavců a jednotlivé sekce by měly být odděleny nadpisy. Nadpisů by mělo být přiměřené množství. Vysoký počet nadpisů nevede ke zvýhodnění webu, naopak dojde k zastínění skutečných klíčových slov.
Nejdelší nadpis obsahuje 25 znaků.
Nadpisy by měly obsahovat nejdůležitější klíčová slova popisující následující text. Nadpisy byste nikdy neměly používat ke „zvýrazňování“ vět.
Text na stránce
Jednoslovná klíčová slova
Slovo | Titulek | Popisek | H1 | H2 | H3 | H4 | Text | Celkem |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
jsem | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 6 | 7 |
alena | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 |
pumprová | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 |
hlavní | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 |
stránka | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 |
kdo | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 |
stránky | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 3 |
tyto | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Dvouslovné fráze
Fráze | Titulek | Popisek | H1 | H2 | H3 | H4 | Text | Celkem |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
alena pumprová | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 |
kdo jsem | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 |
hlavní stránka | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 |
pumprová hlavní | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
tyto stránky | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 3 |
proč vznikly | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
vznikly tyto | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Tyto tabulky ukazují konzistenci výskytu klíčových slov na stránce. Abyste zvýšili šanci lepšího hodnocení ze strany vyhledávačů na dané klíčové slovo, mělo by být umístěno v titulku, popisku, hlavním nadpisu, textu i URL. Pamatujte také na umístění do zpětných odkazů.
Stránka obsahuje 1319 znaků (včetně záhlaví a zápatí).
Zvažte doplnění dalšího textu na stránku.
Webová stránka by měla obsahovat dostatečný počet textu, aby byla úspěšná. Pamatujte na to, že přemrštěné vkládání klíčových slov může být pro vyhledávače podezdřelé a web může být penalizován.
Stránka obsahuje 6 odstavců.
Text na stránce by měl být umístěn do odstavců. Vyvarujte se vkládání do jiných kontejnerů, které nejsou primárně určeny pro obsahovou část (jako např. <div>
).
24.65 %
Poměr HTML a textu je číslo v procentech popisující poměr čistého textu (obsahu) a elementů zdrojového kódu. Čím větší číslo, tím více textu stránka obsahuje. Ujistěte se, že poměr textu a HTML je alespoň 10 %. Obsahuje-li stránka dostatek textu a přitom je poměr stále nízký, je pravděpodobné, že v kódu je umístěn nějaký nadbytečný „balast“.
Obrázky na stránce
Počet obrázků: 11
Obrázky mohou zpestřit obsah webových stránek. Přílišné množství ale načítání stránky výrazně zpomaluje.
Bez alternativního textu: 0
S prázdným alternativním textem: 0
Pomocí alternativního textu popíšete vyhledávačům co se na obrázku nachází. Použijete-li vhodná klíčová slova, napomůžete tak k zobrazování v Google Obrázky.
Zabezpečení webu pomocí šifrování
HTTPS je v rozšíření protokolu HTTP, které umožňuje zabezpečit spojení mezi klientem (např. webovým prohlížečem) a serverem před odposloucháváním, podvržením dat a umožňuje též ověřit identitu protistrany.
Je dobré vynutit, aby každé spojení se serverem bylo šifrované. Díky tomuto máte jistotu, že data budou mezi návštěvníkem stránek a serverem přenášena bezpečně. Moderní procesory serverů obsahují vestavěné mechanismy, díky který nenarůstá zátěž při šifrované komunikaci. Google ve výsledcích vyhledávání zvýhodňuje weby, které používají šifrování.
Nepovolené elementy na stránce
<object>
Počet elementů: 0
Flash by měl být používán v co největší míře. Přestože flashový obsah vypadá pěkně, brání vyhledávačům v načítání jeho obsahu. V současné době přestává být podporován a je nahrazen animacemi vycházejícími z HTML5. Flash nikdy nepoužívejte na vytvoření navigace.
<frame>
Počet elementů: 0
Rámce mohou způsobovat problémy při procházení webu roboty vyhledávačů. Vyvarujte se jejich používání. Případně použijte tag NoFrame, musíte-li je použít.
<b>
Počet elementů: 0
Vyvarujte se používání nesémantických elementů, jako je tento. K formátování obsahu jsou určeny výhradně CSS styly.
<i>
Počet elementů: 0
Vyvarujte se používání nesémantických elementů, jako je tento. K formátování obsahu jsou určeny výhradně CSS styly.
<center>
Počet elementů: 0
Vyvarujte se používání nesémantických elementů, jako je tento. K formátování obsahu jsou určeny výhradně CSS styly.
<strike>
Počet elementů: 0
Vyvarujte se používání nesémantických elementů, jako je tento. K formátování obsahu jsou určeny výhradně CSS styly.
<s>
Počet elementů: 0
Vyvarujte se používání nesémantických elementů, jako je tento. K formátování obsahu jsou určeny výhradně CSS styly.
CSS – analýza kaskádových stylů
Počet: 2
Minimalizujte počet souborů s kaskádovými styly. Urychlíte tak načítání webových stránek. Doporučujeme veškerý CSS obsah sloučit do jednoho souboru, který následně zminimalizueje. Podporuje-li počítač klienta kompresi, odesílejte komprimované.
Velikost inline stylů: 0 kB
CSS styly nikdy nevkládejte přímo do zdrojového kódu webu. K jejich umístění slouží linkovaný CSS soubor.
JavaScript
Počet: 3
Zkompilujte obsah JavaScript tak, aby byl linkován pouze v jednou souboru. Zrychlíte tak načítání webové stránky, zároveň také snížíte zatížení serveru HTTP požadavky.
Velikost inline JavaScriptu: 0.16 kB
JavaScript nevkládejte přímo do zdrojového kódu webu. K jeho umístění slouží linkovaný JS soubor. Pro propojení s Google Analytics, Heuréka a podobně doporučujeme využívat Tag manager.
Odkazy na webu
Celkem: 12
Nofollow: 0
Přestože neexistuje žádní přesný limit s počtem odkazů, který by měla webová stránka obsahovat, doporučujeme nepřesahovat 50.
Linky přenáší svoji hodnotu mezi stránkami navzájem. Celková přenesená hodnota se ale rozděluje mezi jednotlivé linky. Přílišným počtem odkazů tedy rozřeďujete jejich význam.
V některých případech ovšem může větší počet interních odkazů dávat smysl: například u výpisu produktů internetového obchodu.
Celkem: 5
Nofollow: 0
Externími odkazy ovlivňujete off-page faktor stránek na které ukazují. Zjednodušeně lze říci, že čím více odkazů na daný web ukazuje, tím ho vyhledávače považují za důležitější (záleží samozřejmě také na kvalitě webu s odkazem).
Příliš mnoho zpětných odkazů vám může uškodit, vyhledávače totiž již kalkulují s kontextem obsahu. Notorické „vyměňovače odkazů“ tak již dokáží penalizovat.
Nastavíte-li u odkazu hodnotu atributu „rel“ na „nofollow“, informujete tím vyhledávače, že odkazy na vašem webu nemají být sledovány nebo že nechcete, aby odkazované stránky těžily z reputace vašeho webu.
Celkem: 0
Google jako oddělovač slov používá pomlčky, podtržítka ignoruje (toto_jsou_podtržítka) a proto vaše „pěkné adresy“ nemusí fungovat tak, jak zamýšlíte.
Podvůdky firem
Nechcete při SEO optimalizaci webu naletět? Prohlédněte si jaké klasické „podvůdky“ na vás nejspíše budou zkoušet webdesignová studia.
Připravili jsme pro vás seznam nejběžnějších triků, se kterými jsme se během naší praxe setkali.
E-mailové adresy na webu
Počet: 0
Nedoporučujeme vkládat na webové stránky e-mailové adresy psané v prostém textu. Internetoví roboti prochází stránky každý den a na veřejné e-mailové adresy zasílají nevyžádanou poštu. Pamatujte, že čím více budete v této formě adresy zveřejňovat, tím více vám bude přicházet SPAMu.
Chybové stránky
Server vrací HTTP kód: 404
404 nebo Not Found je stavový kód ze skupiny klientských chyb, vracený serverem v případě, že požadovaný soubor nebyl nalezen. Stavové hlášení se skládá z čísla a popisu v anglickém jazyce. Rozlišujeme pět kategorií, přičemž nejznámější značení je 4xx a 5xx. Tedy hlášení o chybě na straně klienta 4xx, nebo na straně serveru 5xx. Poslední dvě čísla pak udávají konkrétní chybu.
Pokud je odeslán požadavek, webový server na něj odpoví kódem. První čtyřka znamená, že chyba je způsobena klientem, další dvě číslice vyjadřují, že klient zažádal o neexistující adresu. Odezva obsahuje kód a označení chyby v lidem srozumitelné podobě - specifikace navrhuje frázi Not Found. Většina serverů ponechává výchozí.
Chyba 404 bývá vrácena, i pokud požadovaný soubor existoval a byl přesunut, nebo smazán. V prvním případě je vhodnější použít kód HTTP 301, v tom druhém HTTP 410. Chyby 404 by neměly být zaměňovány s chybami DNS (např. nebyl nalezen server).
Falešná 404: Některé servery nevrací kód 404, ale kód HTTP 200, což může způsobit problém programům kontrolujícím funkčnost odkazů.
OK
Většina webových serverů umožňuje nastavit si vlastní chybovou stránku. Internet Explorer (do verze 7) nedokázal zobrazit chybovou stránku menší než 512 bajtů. Namísto ní zobrazil vlastní „přívětivou“ chybu.
DNS záznamy
IPv4: 46.28.106.228
IPv6: 2a02:2b88:1:4::12a
IPv6 (internetový protokol verze 6) je v označení nastupujícího protokolu pro komunikaci v současném Internetu (resp. v počítačových sítích, které Internet vytvářejí). IPv6 nahrazuje dosluhující protokol IPv4. Přináší zejména masivní rozšíření adresního prostoru (tj. možnost přidělit všem zařízením jejich vlastní IPv6 adresu) a zdokonalení schopnosti přenášet vysokorychlostně data.
Anti-SPAM záznamy nebyly v DNS nalezeny.
SPF nebo-li Sender Policy Framework je e-mailový validační systém sloužící jako obrana proti SPAMu. Jeho princip spočívá v tom, že ověřuje IP adresu odesílatele. SPF umožňuje administrátorům určit, které počítače mohou odesílat poštu z dané domény. Administrátor musí vytvořit v DNS TXT záznam ve formátu SPF. SMTP server pomocí DNS záznamu rozhodne, zda je pošta odeslaná z příslušné adresy pro danou doménu schválena.
Datové soubory pro vyhledávače
Soubor robots.txt je textový soubor v kořenovém adresáři webu, který označuje části webu, které nemají procházet prohledávače vyhledávačů. Tento soubor využívá standard pro zakázání přístupu robotům, což je protokol s malou sadou příkazů, pomocí kterých lze omezit přístup k jednotlivým sekcím webu podle druhu prohledávače (lze např. rozlišit mobilní a webové prohledávače).
Sitemap je soubor s XML obsahem, který má napomoci internetovým vyhledávačům vyznat se na webové stránce. Často ho můžete najít i s příponami HTML či PHP. Sitemap se většinou ukládá do kořenového adresáře webu. Sitemap pomáhá vyhledávacím robotům procházet stránky, které by byly jinak těžko dosažitelné. Sitemap je doplněk pro soubor robots.txt. Zatímco robots.txt slouží pro vyloučení některých stránek z vyhledávání, tak sitemap slouží pro přidávání stránek do vyhledávače. Není tedy možné říct, že stránky, které v sitemap nejsou uvedeny vyhledávače ignorují. Sitemap je pouze doplněk ke klasickému procházení webu vyhledávacím robotem.
Přesměrování domény
Výchozí verze: alena-pumprova.cz
Přesměrování testováno na: www.alena-pumprova.cz
Návratový kód: 301
Přesměrování požadavků z nepreferované verze je důležité, protože vyhledávače považují verzi s www a bez www za dvě odlišené webové stránky.
Strojově čitelná data pro vyhledávače
JSON-LD: OK
RDFa: Nenalezeno
Microdata: Nenalezeno
Data jsou chaotická a nepropojená. Pomocí výše uvedených technologií můžete vyhledávačům upřesnit informace o obsahu. Doporučujeme tedy jednu z uvedených technologií implementovat. Volba je na vás, JSON-LD je nejmodernější a Googlem doporučený.
JSON-LD organizes and connects it, creating a better Web. Linked Data empowers people that publish and use information on the Web. It is a way to create a network of standards-based, machine-readable data across Web sites. It allows an application to start at one piece of Linked Data, and follow embedded links to other pieces of Linked Data that are hosted on different sites across the Web.
Mikrodata používají podpůrné slovníky pro popis položek a dvojice název–hodnota k přiřazení hodnoty a její vlastnosti. Pomáhají tak vyhledávačům a webovým prohlížečům lépe pochopit, jaké informace jsou obsaženy na webové stránce, a poskytnout lepší výsledky vyhledávání, v případě prohlížečů pak větší uživatelský komfort. Mikrodata doplní základní prvky HTML o značky, které jsou strojově čitelné, takže je mohou vyhledávače nebo webové prohlížeče extrahovat a zpracovat. Podobnou technologií jsou například komplexní RDFa nebo jednoduché mikroformáty.
RDFa (Resource Description Framework in attributes), česky systém popisu zdrojů v atributech, je technologie pro přenos strukturovaných informací uvnitř webových stránek. RDFa je jeden ze způsobů zápisu (serializace) datového formátu Resource Description Framework (RDF). K přenosu dat v RDF používá atributy XHTML nebo HTML elementů webové stránky. Rozšiřuje způsoby použití atributů přítomných ve specifikaci (X)HTML (např. rel nebo href) a zavádí nové atributy (např. content).
Co výsledek SEO testu reálně znamená?
Vyhledávače používají několik desítek ukazatelů, podle kterých hodnotí jednotlivé stránky. Na jejich základě poté řadí stránky ve výsledcích vyhledávání. Tyto faktory jsou neveřejné, ale do jisté míry se některé dají odvodit. Právě takové se zde snažíme hodnotit (on-page faktory).
Některé výše uvedené metriky (např. validita zdrojového kódu) neovlivňují přímo pořadí ve vyhledávači, ale spíše mají poskytnout ucelený obrázek o kvalitě zpracování vašeho webu.
SEO není exaktní věda a není tedy možné všechny faktory posoudit pouze strojově. Chcete-li si vytvořit komplexní obrázek o vašich webových stránkách, doporučujeme spíše konzultaci.
Nadbytečný obsah
Velikost: 0 kB
Komentáře ve zdrojovém kódu zbytečně navyšují velikost každé webové stránky a tím zpomalují načítání převážně na mobilních zařízeních. Komentáře v kódu nemají pro obsah stránky žádný význam.