Tvorba webových stránek – jak vybrat dodavatele webu
Připravili jsme pro vás několik stručných rad, kterými byste se měli řídit, poptáváte-li tvorbu webových stránek.
Stačí mi webové stránky zdarma?
Záleží na tom, co od webu očekáváte. Položte si tedy otázku: chci na webu aktivně vydělávat? Je-li odpověď ano, potom vám nejspíše web zdarma stačit nebude. Web totiž netvoří pouze webové stránky, ale ucelený internetový marketing. Vzhled stránek musí zaujmout cílovou skupinu, obsah webu je nutné správně strukturovat a SEO optimalizovat. Podnikáte-li v vysoce konkurenčním prostředí, budete také nejspíše potřebovat reklamní PPC kampaně a podobně. Nevládnete-li těmito schopnostmi, přenechte vše profesionálům.
Na druhou stranu, jste-li majitel malého lokálního obchůdku a jediné, co potřebujete je, aby zákazníci našli vaši otevírací dobu, potom bude web zdarma zcela jistě dostačující.
Ověřte si dodavatele
Často se setkáváme s tvrzením: „Kamarádka mi dodavatele doporučila, protože dělají krásné weby.“ Je-li kamarádka IT specialistkou se zaměřením na vývoj webu, potom je jistě vše v pořádku. V opačném případě si položte následující otázky:
- Jde o one-man show? Je-li dodavatel firma o jednom muž, mějte se na pozoru. Taková firma může velice rychle skončit.
- Dokáží udržet krok se současnými trendy? Stejně tak, jako internet prorůstá do různých odvětví, se zvyšují nároky na vývojáře a moderní technologie.
- Dodají mi kompletní řešení? Není nic horšího, než odebírat od více dodavatelů služby, které mají navzájem spolupracovat. Všichni budou tvrdit, že za problémy může ten druhý. Chtějte kompletní řešení včetně vizitek, grafiky, letáků, PPC kampaní.
- Mají zkušenosti vyrobit web podle mých požadavků? Ověřte si, že firma již web v podobném rozsahu vyrobila.
- Věnuje se webům naplno? Vybírejte firmy, které problematice skutečně rozumí. Nekupujte weby od prodejce počítačů nebo poskytovatele internetového připojení.
- Pracuje dodavatel pro vaši konkurenci? Vyberte si jiného dodavatele než vaše největší konkurence.
Chtějte responzivní webové stránky
Responzivní web design (Responsive web design) je způsob vytváření webových stránek, který zaručí, že zobrazení bude perfektní pro všechny druhy zařízení (mobily, tablety i počítače).
Přizpůsobte díky responzivnímu designu svůj web všem bez ohledu na zařízení, která používají.
Jak vlastně funguje responzivní design v praxi? Jednoduše. V závislosti na velikosti displeje dojde k přeskládání prvků na webové stránce. Má-li stránka na monitoru počítače základní navigaci vlevo, na mobilním zařízení dojde k přesunutí menu např. nahoru, protože typický monitor je širší než vyšší (u mobilů je to naopak).
Podvůdky s paušální platbou
Chce po vás dodavatel webových stránek platit měsíční poplatky? Podívejte se na běžné ceny:
- běžná ceny domény: 150 až 300 Kč ročně (v závislosti na koncovce)
- běžná ceny hostingu – prostoru na serveru: do 200 Kč měsíčně (v závislosti na velikosti e-mailů)
- certifikát SSL: základní Let's Encrypt zdarma; ověřený v řádu tisíců
Podvůdky se SEO
SEO optimalizace každý měsíc – skutečně „něco“ dělají?
Podvůdky s doménou
Jsou domény „napsány“ skutečně na mě?